Her kan du finde relevant information om ansøgningsprocessen
Ansøgningsperioden er fra 01.- 31. oktober
Barnets Glæde behandler kun ansøgninger, som modtages mellem den 01. oktober og 31. oktober.
Barnets Glæde yder kun hjælp til privatpersoner. Ansøger skal vedlægge fyldestgørende dokumentation for ansøgers økonomiske situation og behov for støtte.
Barnets Glæde kan kun ansøges elektronisk ved anvendelse af foreningens ansøgningsportal, Grant Compass. Ansøger skal i den forbindelse logge på med MitID.
Alle påkrævet dokumenter skal oploades i PDF eller JPEG format.
Vi ønsker at gøre opmærksom på følgende nye tiltag i processen.
Vedrørende indkøb af tøj og sko: Her er indført et krav om, at alle godkendte ansøgere skal medbringe deres barn/børn i butikkerne for at kunne gennemføre et køb. Det vil sige, at alle børn skal medbringes og være tilstede ved kassen, når varerne registreres på rekvisitionen. Er dette ikke tilfældet vil indkøbet blive annulleret.
Vedrørende julegaver fra Ønsketræet: Alle godkendte ansøgere har mulighed for at ønske om julegaver til deres barn/børn. Der stilles dog ikke en garanti for, at alle børn vil modtage en julegave eller at prisen herfor vil være på 200 kr. Barnets Glæde vil ikke kompensere for manglende julegaver eller hvis modtager ikke er tilfreds med sin julegave.
Ansøgningsforløb
01.- 31. oktober
Udfyldning af det digitale ansøgningsskema.
01.-10. november
Ansøgningen behandles.
10.-14. november
Du modtager svar om din ansøgning er godkendt.
15.-30. november
Du indkøber tøj og sko via den udleverede rekvisition.
december
Du får udleveret det indkøbte tøj og sko samt julegaver fra ønsketræet.
Ansøg her
Alle ansøgninger og al dokumentation skal sendes via det digitale ansøgningssystem, Grant Compass. Du skal logge på med mitID.
Vi håndterer ikke dokumentation som indeholder persondata udenfor Grant Compass. Det vil sige, at alle mails/henvendelser til foreningen som indeholdende disse data vil blive slettet øjeblikkeligt.
For at du kan søge, skal disse betingelser være opfyldt:
Ansøger er fra økonomisk trængende børnefamilie.
Du skal være bosiddende på Amager.
Gælder postnumre 2300, 2770, 2791
Dit barn/børn støttes kun indtil de fylder 15 år.
Du skal oploade følgende dokumenter i PDF/JPEG:
Kopi af fødsels-/dåbs- eller navneattest på dit barn/børn.
Årsopgørelse fra SKAT 2023 på alle forsørgere på bopælen.
Oplever du problemer med systemet, som fx. fejl ved login, upload af dokumenter osv., skal du kontakte Grant Compass Support.
Oplever du problemer med at udfylde selve ansøgningen så skriv en mail til info@barnetsglaede.dk.
Grant Compass Support: Telefon 70 70 73 80 eller via mail hello@grantcompass.com
Hvad gør du, hvis du bliver forhindret i at hente dine varer?
Hvis du skulle blive forhindret i at afhente dine indkøbte varer på uddelingsdagen, kan en anden person hente varerne på dine vegne, hvis du giver dem en fuldmagt.
For at personen kan få udleveret dine varer skal følgende betingelser være opfyldt.
Personen skal:
Medbringe en udfyldt fuldmagt
Fremvise gyldig billedlegitimation
Medbringe den gældende rekvisition
Er ovenstående betingelser ikkeopfyldt, ser vi os desværre nødsaget til at afvise personen og der vil ikke blive udleveret nogle varer. Afhentes dine varer ikke på den oplyste dag og inden for tidsrammen, doneres de til et godt formål.